$1 млрд: як букмекерська мережа Parimatch опинилася на обкладинках Forbes

Травень 2011 року. Штаб-квартира беттінг-компанії Parimatch в офісі на Лівому березі Києва. Сергій Портнов, який нещодавно став біля керма відділу маркетингу та цифрових технологій, пригнічений. Бізнес перебуває в поганій формі, прибуток до вирахування відсотків — мінус $2 млн. Однак професійний гравець у покер, який захоплюється тайським боксом, не має звички здаватися. Ідея Портнова — трансформувати Паріматч у найбільший із подібних міжнародний холдинг.

11 років потому. Parimatch визнано найкращим беттінг і iGaming оператором у Східній Європі за версією SBC Awards 2022. Компанія стала першим легальним букмекером України, входить до п’ятірки найпрестижніших IT-роботодавців країни, у штаті перебуває понад 2 000 співробітників. Бренд активно розширює географію присутності, охопивши ринки від Канади до Індії та Казахстану. Річний виторг перевищив $500 млн, тоді як вартість компанії оцінюють у $1 млрд. Як ритейлу вдалося переродитися у флагмана індустрії розваг — коротко розповість Вікіпедія: https://uk.wikipedia.org/wiki/Parimatch. Ми ж детальніше заглибимося в питання.

Початок роботи

Як відомо, букмекерський бренд Паріматч створений Едуардом Швіндлерманом разом із дружиною Тетяною Білоруською 1994-го року. Сімейний бізнес почався з наземного пункту прийому ставок біля київського стадіону «Динамо». До 1998 мережа ППС поширилася на інші міста України, а ще через два роки компанія вийшла в онлайн.

До травня 2011 року вже працювало 700 букмекерських кас Parimatch по всьому СНД, але ринок змінювався. Двома роками раніше в Україні заборонили азартні розваги, ця тенденція поширювалася і на інші країни. Справи йшли гірше з кожним днем, виникали навіть думки про закриття. Перелом стався з приходом доньки засновника Катерини Білоруської та сина друга сім’ї Портнова.

Зміни були планомірними, але масштабними:

  • за 4 роки вдалося скорегувати акцент з офлайн на діджитал;

  • сформовано нову команду фахівців;

  • з 2014 по 2016 тривала глибока реструктуризація стратегії розвитку;

  • розпочато маркетингові перегони, було проведено ребрендинг офіційного ресурсу;

  • з 2019 року повністю змінюється корпоративна політика, бізнес виводять із тіні в усіх юрисдикціях, відмовляються від «піратських» способів просування, в основу закладаються європейські принципи відповідальної гри та безпеки.

Сьогодні Портнов і Білоруська сфокусовані на створенні глобального бренду з бездоганною репутацією. Крім букмекерської діяльності, компанія займається власними благодійними ініціативами, інвестує у вітчизняний спорт, піклується про добробут суспільства. Деталі можна прояснити на офіційних сайтах Parimatch Foundation, parimatch.ua або почитавши статті на тій же Вікіпедії.

Сторона соціальної відповідальності бізнесу Паріматч мало афішується, тому з її вектором спрямованості знайомі небагато українців. Тим часом за 2022 рік 711 млн грн надійшло від Parimatch Ukraine до держбюджету та на допомогу ЗСУ.