Хоча відомо, що тисячі блискавок ударяють у землю щохвилини, тисячі літаків, що летять одночасно, несуть небезпеку удару блискавки. Нарешті, коли 1988 року внаслідок удару блискавки розбився літак, дослідження з цього питання прискорилися. Було проведено різні дослідження та зроблено пропозиції про те, чому блискавка вражає літак і який захист можна забезпечити в цьому процесі. Згідно з результатами, удари блискавки в літаки найчастіше відбувалися під час руху крізь хмари.
Авіакатастрофа сталася після того, як ситуація спровокувала перебування між зустрічними вантажами. Першими місцями, куди б’є блискавка, є найгостріші частини літака. Приклади включають передню частину або кінцівки крила. У разі перебування між двома хмарами з різноіменними зарядами неминуче з’являлися блискавки, у своїй починали впроваджуватися технологічні нововведення.
Що змінили літаки для захисту від блискавки
Використання алюмінію на кінцях, що викликають блискавку, було змінено. Замість алюмінію використали композит, який є матеріалом з високою провідністю. Таким чином, рівні провідності значно знижено. Однак секції зовнішньої обшивки літака були вибрані з більш товстих матеріалів. Таким чином, також виключалася ситуація впливу будь-якої іскри. Той факт, що вони виготовлені з металу, також зробив неминучим поява набагато більш міцної конструкції.
Зміна паливної системи
Іскри, які потрапляють у паливну систему, можуть спричинити дуже сильні вибухи. Вихід у цій ситуації було знайдено. Щоб звести до мінімуму можливість попадання іскор, паливні баки на літаку та місця сполучення також були спроектовані інакше. Таким чином, за жодних обставин іскри не зможуть досягти або вдарити по цих частинах. Те саме було вірно для всіх портів.
Що таке засоби захисту літака?
У той час як паливні системи були серед найсерйозніших пошкоджень літаків, технологічні інновації звели до мінімуму зіткнення літаків із блискавкою. Нині управління усіма операціями, зокрема руховими системами, здійснюється з допомогою комп’ютерів.
Незважаючи на те, що проблеми можна виявити негайно, попередження також робляться про можливість блискавки. Крім того, виникнення коливань напруги через електричні кабелі також може призвести до ударів блискавки. Щоб уникнути такої ситуації, джгути кабелів покривають набагато міцнішими захисними матеріалами. Навіть у разі будь-якого удару контакт із кабелями запобігається завдяки протекторам. Для ситуацій скидання у польоті на закінченні крила та хвостової частини було зроблено відбійники.
Завдяки конструкціям, що визначаються як спеціальні розрядники статичної електрики, розрядка накопиченого статичного заряду стала набагато простішою та безпечнішою. Не буде помилкою сказати, що після внесення цих змін практично для кожного літака забезпечено повний захист від ударів блискавки. Структурні зміни, внесені у всі аспекти, оцінені вченими щодо електричних та магнітних умов, зробили літаки набагато безпечнішими. Також відомо, що у секціях фюзеляжу та крил літака є різні елементи, якими з кожним днем користується все більше людей, для захисту від блискавки.